fbpx

Czy w biznesie online potrzebna jest strona internetowa?

utworzone przez | 22.01.2021 | Strony internetowe, Wordpress | 0 komentarzy


W kolejnym etapie tworzenia własnego biznesu online płynnie przechodzimy do budowania marki. A dokładnie do zagadnienia strony internetowej. Czy faktycznie w biznesie online potrzebna jest strona internetowa?

Zanim przejdziemy do kwestii technicznych w kolejnych artykułach, warto się zastanowić nad swoimi planami biznesowymi i odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

 

Po co jest strona internetowa, jaką funkcje pełni i czy Ty jej potrzebujesz?

Zanim ochoczo rzucisz się na budowanie swojej www, pamiętaj, że jest to czasochłonny projekt i wbrew niektórym reklamom – nie da się stworzyć strony w jedną godzinę. Jest to również kosztowna sprawa; musisz poświęcić dużo swojego czasu (i często dokupić jakiś kurs) lub zlecić taką pracę, która nie jest najtańsza. 

Mimo tych wszystkich minusów w biznesie online własna strona internetowa to podstawa i właściwie od tego powinniśmy zacząć wchodząc do sieci ze swoimi produktami/usługami (o ile jej potrzebujemy, oczywiście).

 

Zalety własnej strony internetowej

Strona internetowa jest Twoja. 

Masz swój adres www, do którego możesz kierować wszystkich swoich odbiorców, masz swoje miejsce w sieci i nie podlegasz żadnym regulaminom (poza oczywiście opłacaniem hostingu i domeny – czyli jak budżet się tam zgadza, możesz działać ;)). Podobnie jest z newsletterem, ale o tym w kolejnych artykułach.

Zupełnie inaczej jest z mediami społecznościowymi. Każda platforma społecznościowa: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter oraz YouTube ma swoje zasady użytkowania i twoje konto może zostać zablokowane i to bez ostrzeżenia, i często nawet bez powodu i niesłusznie. 

 

Własna strona to baza dla wszystkich Twoich treści

Posiadając własną stronę www możesz wykorzystać jako taki agregat całej Twojej twórczości internetowej. W jednym miejscu możesz zebrać video, artykuły blogowe, podcasty, kursy i sklep. W łatwy sposób możesz odsyłać z innych miejsc w sieci na swoją stronę, aby użytkownik szybko zapoznał się z Tobą i mógł odnaleźć interesujące go treści i produkty.

 

Bloga najlepiej prowadzić na własnej stronie internetowej

Wiele osób prowadzących biznesy online wie już, że prowadzenie bloga doskonale pozycjonuje w wyszukiwarkach. Określone tematy można łatwo i w intuicyjny sposób odnaleźć, a przekazywanie informacji jest bardziej spójne. 

Social media nie są dobrym miejscem do tworzenia bloga. Wpisy się gubią i ciężko odnaleźć interesujący artykuł. 

 

Kiedy nie potrzebujesz strony internetowej?

Jak już było wspomniane – strona internetowa dla biznesów online to raczej konieczność, ale oczywiście są i odmienne sytuacje. 

Nie potrzebujesz strony internetowej, jeżeli Twoje działania skupiają się na innej platformie. 

Przykładowo, jeśli prowadzisz tylko sklep na Allegro i to tam dochodzi do wszystkich transakcji. Wtedy zapewne wszelkie Twoje działania – nawet w mediach społecznościowych – skupią się na odesłaniu klientów do Twojego profilu na Allegro. Wtedy strona internetowa to mógłby być niepotrzebny dodatkowy twór i koszty.
Kolejny przykład: jeśli w swojej marce stawiasz głównie na treści video i budujesz społeczność na YouTube wokół tego formatu. Dopóki nie masz innych treści i produktów, które chcesz sprzedać (choć w kolejnych artykułach podpowiemy, czy można sprzedawać bez własnej strony), taka strona może być zbędna.

 

Wybiegając trochę do przodu nadmienię, że w przypadku chęci posiadania newslettera wielu dostawców mailingu, np. popularny MailerLite, wymaga posiadania swojej domeny do weryfikacji (z żyjącą, funkcjonującą stroną).

Pomagamy początkującym biznesom online w uporządkowaniu ich biznesów tak, aby umieli wyznaczać swoje priorytety i odzyskać spokój.
Robimy to dlatego, że wiemy, jak trudne i chaotyczne potrafi być prowadzenie swojego biznesu. Wiemy, jak ciężko zdecydować, czym zająć się w pierwszej kolejności. Jak trudne jest kupowanie kolejnych kursów i szkoleń tylko po to, żeby dowiedzieć się, że nie odpowiadają one na nasze pytania.
Dlatego chcemy Ci pomóc. Uprościć i usprawnić wybieranie priorytetów. Pomóc zdecydować czym zająć się samodzielnie, a co zlecić. Podpowiemy czego jeszcze musisz się nauczyć, a co możesz zrobić bez szukania eksperckich materiałów. Wszystko dlatego, że uwielbiamy patrzeć jak się rozwijasz i jak Twój biznes rośnie. A także dlatego, że uważamy, że rozwiązania trzeba dopasować do ludzi, a nie odwrotnie.

Kategorie:


Zapisz się na listę żeby odebrać dostęp do nagrania webinaru „Własna strona w jeden dzień”

Myślisz o stworzeniu własnej strony internetowej, ale kompletnie nie wiesz jak się za to zabrać? A może przeczytałaś_eś już mnóstwo artykułów na ten temat, ale dalej gubisz się w gąszczu zagadnień związanych ze stworzeniem własnej strony internetowej?

Pomożemy Ci! Dzięki nam dowiesz się jak w jeden dzień postawić własną stronę internetową. Poprowadzimy Cię krok po kroku przez podstawy: od wyboru nazwy i zakupu domeny, aż po zasady dotyczące utrzymania strony.

Zapisz się żeby odebrać dostęp do nagrania webinaru „Własna strona w jeden dzień”.

Chcesz stworzyć stronę, która przyciągnie do Ciebie klientów, bez poświęcania na to miliona godzin (i miliona monet)?

Wiesz, że stworzenie tekstów na stronę jest ważne, ale kompletnie nie wiesz jak się za to zabrać?

Boisz się, że stworzysz gotową stronę, ale nie będziesz potrafił_a jej obsłużyć, a przy problemach zostaniesz z ręką w nocniku?

W kursie „Strona, która przyciąga” dowiesz się jak stworzyć szybko stronę, która przyciągnie do Ciebie klientów_tki!

Dowiedz się więcej o kursie >

Jeśli chcesz zlecić stworzenie strony internetowej, polecamy Ci do tego zadania:

PATRYCJA KUBACZ

STRONY INTERNETOWE, SOCIAL MEDIA, CANVA

Patrycja od stycznia 2019 roku zajmuje się Wirtualną Asystą i jest jedną ze specjalistek w Agencji VA-VOM Anny Kaweckiej. W ramach swoich usług tworzy strony internetowe, strony lądowania co pozwala jej spełnić się kreatywnie i technicznie.

Poza stronami www specjalizuje się również w social mediach i newsletterze, zatem jeżeli Twoja strona wymagałaby również dodatkowych integracji z innymi miejscami w sieci, choćby w reklamie, Patrycja na pewno znajdzie idealne rozwiązanie.

Jednak w pracy nie osiada na laurach, choćby dana rzecz nie miała już przed nią żadnych tajemnic to ceni sobie stałe poszerzanie wiedzy oraz kompetencji, i tak jest też w przypadku stron internetowych. WordPress ma w małym palcu, więc w swojej pracy zaczęła wykorzystywać również HTML, którego wciąż się uczy.

Oferta i cennik: https://patrycjakubacz.pl/

Social media:
Instagram
Facebook

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.