fbpx

Czy w biznesie online potrzebna jest strona internetowa?

W kolejnym etapie tworzenia własnego biznesu online płynnie przechodzimy do budowania marki. A dokładnie do zagadnienia strony internetowej. Czy faktycznie w biznesie online potrzebna jest strona internetowa?

Zanim przejdziemy do kwestii technicznych w kolejnych artykułach, warto się zastanowić nad swoimi planami biznesowymi i odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Ten artykuł jest fragmentem Interaktywnej Kolejki Mailowej. Jeśli chcesz do niej dołączyć i otrzymywać treści biznesowe dopasowane do tego, czego potrzebujesz – wypełnij naszą ankietę.

 

 

Po co jest strona internetowa, jaką funkcje pełni i czy Ty jej potrzebujesz?

Zanim ochoczo rzucisz się na budowanie swojej www, pamiętaj, że jest to czasochłonny projekt i wbrew niektórym reklamom – nie da się stworzyć strony w jedną godzinę. Jest to również kosztowna sprawa; musisz poświęcić dużo swojego czasu (i często dokupić jakiś kurs) lub zlecić taką pracę, która nie jest najtańsza. 

Mimo tych wszystkich minusów w biznesie online własna strona internetowa to podstawa i właściwie od tego powinniśmy zacząć wchodząc do sieci ze swoimi produktami/usługami (o ile jej potrzebujemy, oczywiście).

 

Zalety własnej strony internetowej

  • Strona internetowa jest Twoja. 

Masz swój adres www, do którego możesz kierować wszystkich swoich odbiorców, masz swoje miejsce w sieci i nie podlegasz żadnym regulaminom (poza oczywiście opłacaniem hostingu i domeny – czyli jak budżet się tam zgadza, możesz działać ;)). Podobnie jest z newsletterem, ale o tym w kolejnych artykułach.

Zupełnie inaczej jest z mediami społecznościowymi. Każda platforma społecznościowa: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter oraz YouTube ma swoje zasady użytkowania i twoje konto może zostać zablokowane i to bez ostrzeżenia, i często nawet bez powodu i niesłusznie. 

 

  • Własna strona to baza dla wszystkich Twoich treści

Posiadając własną stronę www możesz wykorzystać jako taki agregat całej Twojej twórczości internetowej. W jednym miejscu możesz zebrać video, artykuły blogowe, podcasty, kursy i sklep. W łatwy sposób możesz odsyłać z innych miejsc w sieci na swoją stronę, aby użytkownik szybko zapoznał się z Tobą i mógł odnaleźć interesujące go treści i produkty.

 

  • Bloga najlepiej prowadzić na własnej stronie internetowej

Wiele osób prowadzących biznesy online wie już, że prowadzenie bloga doskonale pozycjonuje w wyszukiwarkach. Określone tematy można łatwo i w intuicyjny sposób odnaleźć, a przekazywanie informacji jest bardziej spójne. 

Social media nie są dobrym miejscem do tworzenia bloga. Wpisy się gubią i ciężko odnaleźć interesujący artykuł. 

 

Kiedy nie potrzebujesz strony internetowej?

Jak już było wspomniane – strona internetowa dla biznesów online to raczej konieczność, ale oczywiście są i odmienne sytuacje. 

Nie potrzebujesz strony internetowej, jeżeli Twoje działania skupiają się na innej platformie. 

  • Przykładowo, jeśli prowadzisz tylko sklep na Allegro i to tam dochodzi do wszystkich transakcji. Wtedy zapewne wszelkie Twoje działania – nawet w mediach społecznościowych – skupią się na odesłaniu klientów do Twojego profilu na Allegro. Wtedy strona internetowa to mógłby być niepotrzebny dodatkowy twór i koszty.
  • Kolejny przykład: jeśli w swojej marce stawiasz głównie na treści video i budujesz społeczność na YouTube wokół tego formatu. Dopóki nie masz innych treści i produktów, które chcesz sprzedać (choć w kolejnych artykułach podpowiemy, czy można sprzedawać bez własnej strony), taka strona może być zbędna.

 

Wybiegając trochę do przodu nadmienię, że w przypadku chęci posiadania newslettera wielu dostawców mailingu, np. popularny MailerLite, wymaga posiadania swojej domeny do weryfikacji (z żyjącą, funkcjonującą stroną).

Wypełnij quiz

Możesz wypełnić quiz, który pomoże Ci zdecydować czy potrzebujesz strony internetowej. Wystarczy wypełnić poniższy formularz:

 

Jeżeli z Twojego podsumowania wyjdzie, że potrzebujesz strony – zapraszamy do kolejnych materiałów o budowaniu stron www.

Artykuł jest częścią Interaktywnej Kolejki Mailowej, dotyczącej budowania biznesu online. Sprawdź, na jakim poziomie jesteś. My wysyłamy Ci tylko takie materiały, które mogą być dla Ciebie przydatne, gdyż taki etap budowania imperium jeszcze przed Tobą 🙂

Iza Skuza-Dąbrowska

Iza Skuza-Dąbrowska

Prawa Ręka i Mistrzyni Mediów Społecznościowych

Iza przede wszystkim zajmuje się tworzeniem treści i grafik do mediów społecznościowych. I jest w tym Mistrzynią!

Fantastycznie wyciąga to, co najważniejsze w danym momencie i informuje Was na bieżąco. Do tego odpisuje na Wasze komentarze i wiadomości na Instagramie.

Iza tworzy również piękne grafiki. Większość oprawy graficznej na stronie, w sklepie i w mediach społecznościowych to jej zasługa. Składa również ebooki – na przykład prezenty dla Was.

Jest też wsparciem pomysłów i nie waha się podzielić swoim zdaniem (nawet jeśli jest niepochlebne). Bez niej mielibyśmy logo, które wygląda jak świnka 😉

Do tego wymyśla fantastyczne nazwy produktów. Bez niej #projektrebranding na pewno by się nie udał!

A jeśli chcesz zobaczyć Izę w akcji, to polub nas na Facebooku lub obserwuj na Instagramie.